12 Ocak 2016 Salı

Fakirlik sevdağya mağni olamadı

Evlendim arkadaşlar.

Neredeyse 4 ay oluyor. İstanbul'da havanın güzel olduğu son tarihi seçtik nikah için. Kimsenin üzerinde gocuk olmadığı için oldukça rahat bir nikah oldu :)

Evlilik nasıl gidiyor? diye soruyorlar arada. Vallahi normal. Evliliği değerlendirme kriterleri nedir bilmediğimden bana normal geliyor. Kocam falan var işte. Akşamları film falan izliyoruz. Yemek yiyoruz. Her şey normal gerçekten. Evlenince hayatı aşırı değişen insanlar da olabiliyor-muş. Bizimki pek öyle olmadı.

Bu bir moda blogu olduğuna göre hemen kocişkorellam ve benim giydiğim şeylere geleyim madem.

Arkadaşlar, bu nikahı en ucuza kapatan gelin olarak ben oldum! Peki nasıl oldu?

Benim gelinlik ve gelinlik fiyatları konusundaki aşırı mantıklı düşüncelerim (forekzempıl BİR GÜNLÜK BİR ŞEY İÇİN BU KADAR PARAVERİLİR Mİ? BEN BUNUNLA İŞEYEMEM Kİ vs.) sebebiyle nikaha 2 ay kala falan gelin olduğumu belli edecek ama gelinlik olmayan bir elbise arayışına girdim. Canım ev arkadaşım sağolsun, Mango'da şaaak diye buldu istediğimi. Gelinliğimi Mango indiriminden 69.90'a aldım <3

Ayakkabı? Başarısız bir internet alışverişi deneyiminden sonra evde nereden aldığımı bile hatırlamadığım pembeli morlu bantlı ayakkabımı giymeye karar verdim. Ayakkabı da almadım. Saçıma takmak için çiçekleri de Eminönü'de bulduk yine ev arkadaşımla. Krem rengi ve mor renkli yapma çiçekler, 3 tanesi 5 liraydı.


Nikahtan hemen sonra Beşiktaş Evlendirme Dairesi'nin karşısındaki Barış Parkı. Fotoğrafları da arkadaşımız çekti ohhhh fakirlik ooohhh para vermemek. Daha var fotoğraf da bulamadım şimdi. 



Tekne turundan. 

Sevgilimin kıyafetlerini de ayrı ayrı yerlerden aldık. Hatırlamıyorum ama tabii her türlü benden pahalıya geldi skjdhkjs 

Nikahtan sonra da düğün isteyen aile büyükleri kırılmasın diye düğünümsü bir şey yapalım dedik. Tekneyle 2 saatlik boğaz turuna çıktık nikaha gelenlerle. Kocaman tekneydi vallahi. Kimse de sıkılmadı. Herkes çok memnun ayrıldı. İstanbul'da evleneceklere tavsiye, allahın siktirettiği yerlerde iki ağaç var diye kır düğünü kakalamaya çalışanlara kanmayın, tekne turu yapın. Biz gelenlerin ne içeceğini tahmin ettiğimiz için alkollüleri kendimiz aldık tekneye götürdük, alkolsüz içecekler ve atıştırmalıklar kira bedelinin içindeydi. İstediğim müzikleri seçtim hem de. Herkes boğaz havası aldı ohh miss. 6-7 bin civarı bir şey tuttu toplamda hepsi. Yani bir İstanbul düğününün yaklaşık 6'da 1'i fiyatla herkesi memnun ettik!

Kayınvalide sabotajı neticesinde oynamak zorunda kaldım biraz ama çok azcık. Az hasarla atlattık.

Bir de arkadaşlar o saatlerce süren düğünlerde sabahtan akşama kadar nasıl ayakta duruyor gelinle damat. Bizim nikah 1'deydi. Tekne turu 5'te bitti. Eve geldiğimizde bokumuz çıkmıştı. Bir de o kabarık şeylerle sabahtan gece yarılarına kadar koşturuyorlar gelinler. Allah akıl fikir versin.

Aklıma gelmişken şunu da ekleyeyim, evlilik teklif edilen bir şey değil. Evlilik iki yetişkin insanın karşılıklı oturup konuşması ve karar vermesi gereken bir şey. Romantizm kisvesinin altında "şimdi sen benlen evleniyon mu evlenmiyon mu"ya getirilmemesi gerekiyor. Önce bir taraf teklif etsem mi diye düşünüyor, öteki taraf kabul etsem mi diye düşünüyor bilmem ne. Oturun ikiniz beraber düşünün işte. Hayattaki amaçlarınız ortaksa, gelecek planlarınız uyuşuyorsa evlenin. Bunların da konuşulması lazım. Gerçekçilik hayat kurtarır arkadaşlar. 

Aslında eğer imkanınız varsa gidin kot tişört evlenin. Biz öyle yapmak isterdik ama aileler bir yere kadar tamam dediler. Gelinlik giymediğim için hala bazı çevrelerce kınanıyorum. Şaşırıyorlar BİR KIZ NASIL İSTEMEZ diye. 

Bazı bir kızların ve bir erkeklerin istedikleri rahat etmek oluyor işte. Ama neticede hepsi mutlu olmak istiyor. Ben birinin ölmeden önceki son isteği olmadıkça gelinlik giymezdim. Kimisi piremseslik istiyor. O da öyle mutlu oluyor naapalım.

Bugün mutlu bir gün değil. Aslında bayadır mutluluktan uzak günler geçiriyoruz Türkiye'de. Ama işte hayat durmuyor. İyi mi kötü mü bilmiyorum.

Herkesin mutlu olmasını dilerim. 


9 yorum:

  1. mutluluk saçanına güneş tutulması seyrekliğinde rastlanır.bilemiyorum yani, ...çıkabilir

    YanıtlaSil
  2. yaaa yemin ediyorum manyak çılgın bişeysin sen, mutluluklar ömür boyu huzurlu bir beraberlik dilerim. yazmaya da devam et. ^^

    YanıtlaSil
  3. Allah mutlu mesut etsin. Ben de senin gibi dusunuyorum gelinlik konusunda. Gereksiz bir abarti.

    YanıtlaSil
  4. Allah mutlu mesut etsin. Ben de senin gibi dusunuyorum gelinlik konusunda. Gereksiz bir abarti.

    YanıtlaSil
  5. Keşke yeniden yazsan da okusak. Özledik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha dün açtım blogu baktım tekrar yazsam diye. bu yorum gelince vallahi sanki evrene enerji menerji mi gönderdim diye düşündüm. sonra da dedim ki böyle enerji göndereceğime para enerjisi mi göndereydim acaba :)

      çok niyetliyim bu ara bakalım ne çıkacak. Çok teşekkürler :)

      Sil